Sunday, September 6, 2009

Pasar

Jadual biasa bila tiba hari minggu adalah ke pasar bagi mendapatkan bahan mentah untuk tempoh seminggu. Kalau pada minggu lepas aku ke pasar borong Selangor di Puchong, tetapi hari ini aku ke pasar Semenyih aje kerana agak kepenatan dan inginkan rehat. Sejak kebelakangan ni, ikan2 di pasar kurang menyegarkan. Tetapi jika dibandingkan dengan kampung aku, ikan segar begitu menyelerakan dan aku begitu teringinkan ikan segar sekarang. Bila begini, terasa pula ingin balik bertugas di kampung tetapi apakan daya anak-anak semua di sini.

5 komen:

faris,
kat parit jawa pun banyak ikan segar....tapi harganya boleh ler tahan. Lepas beli ikan kat pasar kita boleh pekena asam pedas atau beryani kambing....hehehe

Cop,
Bagus juga tu. Nanti bila aku balik Muor, kita pi ye. He he he...

awas faris kt muar tu bukan je ikan mudah. nak beristeri dua pun mudah...hehehe

Betul ke anonymous? Bagus juga berita ni. TQ.

bukan kau tak tau faris. di muar tu kan dah de ejen.. mcm kata anonymous tu..