Monday, January 30, 2012

Baucar Buku 1 Malaysia

PUTRAJAYA: Pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) awam dan swasta yang menjual dan melelong Baucar Buku 1Malaysia (BB1M) termasuk menerusi laman web boleh dihukum penjara tidak lebih lima tahun, selain denda dan sebat.

Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Abdul Razak Abdul Majid, berkata pihaknya menerima laporan daripada pegawai kanan Kementerian Pengajian Tinggi berhubung kes itu malam kelmarin dan siasatan dilakukan mengikut Seksyen 403 Kanun Keseksaan atas kesalahan menyalahgunakan harta dengan curang.

ADAKAH INI SIKAP DAN MENTALITI YANG ADA PADA RAKYAT MALAYSIA? SUBSIDI YANG DIBERI SERING TIDAK DIHARGAI.

4 komen:

Baucer tu patut tulis nama...susah sikit nak tipu kot...

BUKAN TAK DIHARGAI...MKN PERUNTUKKAN ITU UNTUK DIGUNAKAN UTK PEMBELIAN LAIN YG MEMERLUKAN CASH.

MKN JUGA MEREKA TELAH MEMBELANJAKAN WANG MEMBELI BUKU....LAIN KALI K'JAAN PATUT BERI LEBIH AWAL LAGI...MCM KWAPM N EKASIH SERTA BANTUAN RM 100 KNAPE LAMBAT..

JM, saya pun dapat baucar tu. Memang perlu tulis nama dan no KP pada baucar tu. Tapi saya tak tukar lagi. Dh tamat dan tak ada keperluan beli buku dan nak beri kpd anak utk beli buku2 dia aje.

TG, mmg beri awal krn semester akan datang akan bermula pertengahan Feb ni. Tak timbul lewat cuma sikap mereka sebegitu agaknya.