Saturday, April 17, 2010

Horey!!! Aku Merdeka Sementara Waktu

Semalam aku telah menghantar tugasan individu terakhir dan folio ke UPSI iaitu yang terakhir bagi semester ini. Alhamdulillah kerana bebanan di kepala dahpun tiada. So sekarang ni bercuti sakan sementara waktu sebelum sambung kembali pada 13 Jun 2010. Apa perkara yang nak dibuat????
Perkara pertama ialah tumpuan sepenuh masa kepada tugas dan tanggungjawab yang sedikit terabai. Segala kerja yang tertunggak akan dilangsaikan seberapa segera.
Perkara kedua ialah mencari bahan2 persediaan untuk semester seterusnya.
Perkara ketiga dan dot dot dot .... menguruskan anak yang akan memasuki matrikulasi ataupun UPU (masih belum dapat jawapan lagi). Maksudnya urusan keluarga.

14 komen:

alhamdulillah.tahniah dapat habis sem 1 ...

TK Jon, pembetulan sikit. bukan sem 1 tapi dah sem 2. Bulan Jun nanti masuk sem 3 dah.

wah dah sem 2... cepat dan tak terasa ye. td Amat Roslan dari Sektor Rendah KPM dtg ke sekolah.kwan kau ye.

Jon,
Bukan Amat Roslan tetapi Wan Roslan. Dia KPP Sektor Sekolah Rendah, BPSH. Kenal dia dah lama sewaktu saya di JPN Pahang, dia di PPD Batang Padang. Sewaktu saya di BPSH, dia di JPN Perak dan lepas tu ke BPSH juga. Lepas saya keluar BPSH, dia naik pangkat DG48 sebagai KPP Sektor Sekolah Rendah tu. Ada tanya dia tentang posting kita tu? Sebab hari tu saya pergi jumpa dia untuk dapatkan surat posting tu.

YBS,
Terima kasih banyak2. Nanti kita sembang dan chatting hari-hari.... Aku dah ada masa lapang sampai pertengahan Jun. Bila kau nak datang HKL lagi?

waaaa.... dah habis sem 2 ye....tahniah..tahniah..

yg bhg dot..dot..dot..tu apa ye. heeeeheeeee.....

ko boleh le zaaaaappppp sepuas2 nya.

Zorro,
TK. Yg bhg dot dot dot tu, hanya aku dan YBS aje yang tahu. Kalau kau nak tahu kena daftar jadi ahli. He he he he..... Lepas tu barulah boleh kau zzaaapppppsssssss.....zzzzz.

ada juga sembang panjang dgn en Wan Roslan.dan dia pun nampaknya membebel tentang PTD yg pandai mengarah je..hehehe. aku dengar je.pam sikit2..muka dia seiras kau..ade hubungan kot hehehe
Dia pun kata tunggu je. tgh proses tu.dan minta dia tolong tengok2 bila balik nanti.minta je lah ..
tunggu zorro zapssssss

Jon,
Betul tu. Wajah aje seiras tetapi tak ada kaitan lansung sama ada dengan yang hidup dgn yang mati. Saudara seislam ajelah.

Faris,saya nak minta bantu untuk isi SIP/SIT.JPN U dah beri taklimat ke tentang perkara tu.
Bahagian GPS,Markah akhir tahun,maklumat guru,prestasi ,ok lah.tapi yang lain-lain mengenai KPI dsb tu apa nak buat.Kadang2 buntu juga otak nak buat semuanya online.TQ kalau boleh masuk entri kita.-noris

Noris,
Semua tu based on Strategic Planning yang dah dibuat di sekolah. Kalau dah lupa, just refer back to Strategic Planning yang dah belajar di IAB dan UPSI. Macam mana nak buat SP masa di IAB dulu lebih jelas. Dalam tu kan ada objektif, KPI, pelan tindakan, pelan operasi dll. Diharap maklumat ini dapat membantu. TK.

Faris, Tahniah. Saya juga lega. Alhamdulilah setakat ni under control. Harap sem seterusnya mcm ni juga.

Che Hassan,
Sem 2 nanti, U boleh relax sikit coz tak ada exam. Tapi assignment aje banyak.
Saya sedang pening nak pilih 2 subjek dari Fakulti Sains Kognitif iaitu luar dari FPE. Satu lagi subjek wajib iaitu Pengurusan Sumber Manusia.
Good luck to you too kerana berjaya juga tamatkan sem 1.