Friday, December 4, 2009

PC Fair at KLCC

Aku mengambil peluang hari ini ke PC Fair bersama dengan anak2 aku. Sebaik selesai solat Jumaat iaitu sekitar lebih kurang pukul 2.15 petang kami pun bertolak. Aku terpaksa menempuhi kesesakan lalu lintas yang begitu teruk. Cuba pusing ke jalan alternatif yang lain pun begitu juga. Akhirnya pukul 4.00 petang baru sampai kerana biasanya sekitar 45 minit aje kalau paling lama pun dari rumah aku.
Di lokasi PC Fair tidaklah pulak terlalu ramai orang, mungkin kerana hari ini hari Jumaat. Biasanya aku pergi pada hari Sabtu yang menyebabkan sukar untuk berjalan di dalam PC Fair tu. Apa yang aku dapati sewaktu di PC Fair ini ni ialah kemunculan player atau alat pemain bagi data2 video, audio, image dan lain-lain yang boleh diakses dari pen drive atau portable hard disk. Hasilnya boleh dimainkan di televisyen atau monitor komputer. Pelbagai jenama dan fungsi dijual dengan pelbagai harga. Itu saja teknologi baru yang dapat aku perhatikan. Selebihnya ialah perlumbaan pengendali internet dari pelbagai penyedia perkhidmatan internet termasuk yang 'potong' dengan kehadiran terlalu ramai promoter.
Kepada rakan2 semua, bolehlah pergi ke PC Fair di tempat berhampiran yang ada. TK.

0 komen: