Friday, December 18, 2009

Terkejar-kejar





Mulai esok aku akan menghadapi kuliah pertama semester kedua dan seterusnya kuliah ganti pada 21, 22 dan 23 Disember. Di samping itu aku sedang menyiapkan segala maklumat dan powerpoint bagi mesyuarat guru pertama pada 21 Dis, LADAP pada 21 dan 22 Dis, kuliah ganti pada 21, 22 dan 23 Dis (3 ptg - 11 mlm), Mesyuarat Kurikulum Daerah pula pada 23 Dis dan berlarutan sehingga sesi persekolahan bermula pada 4 Jan 2010. Adakah aku mampu menghadapinya? Insya-Allah, kerana itu adalah jalan dan laluan yang aku pilih.

10 komen:

Faris,
InsyaAllah ko boleh Faris.
Saya doakan anda berjaya menghadapi segala cabaran.

Anas,
Terima kasih banyak atas sokongan berterusan. Kenapa blog lama tak update?

Assalamualaikum. Rasanya tak terlewat nak ucapkan selamat sambut tahun baru 1431 Hijrah Semoga sentiasa dirahmatiNya....
panjang umur,murah rezeki dan dipermudahkan segala urusan dunia & akhirat.
Insya-Allah Faris ko boleh-tinggal lagi pandai2lah bawak diri tu. Ter utama ttg kesihatan dan tggjwb hakiki sama ada ttg tugas sbg pjawat awam atau tugas ketua keluarga. Sesungguhnya org2 mcm ko bgtu jugak rakan kita Pn Mahani memang kental semangat waja. Teruskan perjuangan....siang2 lagi aku angkat topi tabik kat ko org. amcm kwn kita group A yg jugak dgrnya dah sambung master pd Disember ni tadi. Hrp2 mereka jugak ok segalanya. Selamat menerus kan kuliah dan sesi pengajian sarjana kalian. Aku ni tak dayalah nampaknya. Mungkin jk dah ok tumpukan nak clear dpt aras 4 sama ada PTK DG38 atau DG41 bila dah layak ambil nanti. Bukan angkat bendera putih....tapi bila aku study perjalanan hidup ko kini & segala rencam bercampur aduk dgn tugas serta halehwal kluarga;aku tangguh dulu kot.....tk. Anas ko sihat ke. Amacm PTK dulu tu. Hrp dpt aras 4 jk aras 3....mcm tak ada ape2 lah ye.Ok Faris permisi. Wassalam

AMA,
Aku ucapkan Salam Maal Hijrah juga kepada kau. SMS kau pun aku tak sempat balas. Terima kasih di atas kiriman SMS tu. Hari ini walaupun cuti aku berada di sekolah bagi menyelesaikan kewangan kerana 4 Januari 2010 nanti kena hantar audit (sepatutnya 28 Dis ni tapi minta tangguh).
Jika tiada keupayaan masa kini, mungkin akan tiba masanya nanti. Aku dan Mahani mmg betul2 nekad dengan semangat juang tinggi. Semangat Waja tu aku dah ada dengan menggunakan kereta Waja aku. Ha ha ha....
Terima kasih AMA di atas sokongan kau selama ini kepada aku.

Salam Faris....cepat betul semakan audit. Utk th 2009 ke. Tahniah sek aku tu dptla nak diaudit lagi - mcm biasa jugak la nanti akhir Mac baru hantar. Alhamdulillah audit th 2008 dpt tak berteguran status memuaskan aje. 2009 ni ada skt masalah...KPT/Peg Eksekutif masih tak diisi sejak Julai tadi. Begitu PT Perkhidmatan dan PAR Kanan jugak belum diisi sampai la ni. PT Kewangan sek aku tu baru bertukar masuk dari SM di Sg Petani Julai tadi. Harap2 ok......tu yg berasap sikit hal pengurusan kewangan (ttg dokumen sokongan lah apa lagi....dan juga semakan rekod stok dan inventori aset harta alih dan tak alih). tk salam juga kat Cgu Moes. Wassalam

Kunan (Tengku Adnan) dapat bayangkan situasi yang digambarkan oleh Faris itu. Memang "Fening". Jika tak sanggup hadapi sudah pasti kita akan berhenti di tengah jalan. Apa pun tabah menghadapi situasi itu. Insyaallah pasti ada jalan penyelesaian dan mungkin pengorbanan orang lain untuk membantu kita dalam menghadapi karenah hidup itu.

AMA,
Tahun 2008 saya kena audit pada bulan Ogos. Lewat tetapi alhamdulillah lepas. Tahun 2009 pulak kena awal tapi nasib baik semuanya dah ready dan cuma nak kemaskini dan buat semakan terakhir.
Masalah perjawatan PT dan PTK tak ada. Sedihnya nanti bila PT Kew mohon tukar dan kalau dapat, hilanglah staf yang berwibawa.

Kunan,
Memang cabaran yang dihadapi tanpa kecekalan, pasti terhenti di pertengahan jalan. Sebaik selesai kuliah hari ini, sempat bertemu dengan Che Hassan bagi berbual dan bertukar fikiran. Disamping itu sempat juga beri galakan dan perangsang kepadanya dalam menghadapi situai belajar ni.
Bagaimana dengan U punya study? Proposal dah siap? Soalan selidik dah siap juga ke? Semoga terus ke akhir.

Faris,
Kuatkan semangat mengejar cita-cita dan mengukuhkan karier. Hope u succeed. Lama u menghilang. A lot to share actually but dat wil wait. I nak register walk in kat U pun tak berkesempatan. Plan banyak kali tapi asyik tak menjadi. Apa kessss!!

Shikin,
For the time being, semangat masih kuat. Memang lama menghilang sebab sibuk sangat rasanya dan nak online YM pun tak berkesempatan.
Hopefully, U perlu cari masa yang sesuai untuk daftar program Master U tu. Jika difikirkan kesibukan kerja, memang karier kita akan ketinggalan. Maybe sometimes kita boleh sembang lagi. TQ.