Tuesday, January 5, 2010

Audit.... Selesai, tapi ingat seperkara

Rakan2 yang mengunjungi blog saya,
Hari ini saya telah menghantar semua dokumen audit ke pejabat audit sekolah. Sepintas lalu semakan tak menjadi masalah, cuma beberapa perkara perlu diberi perhatian oleh rakan2 pemimpin sekolah.
Tahun 2009, bayaran tambahan tidak wajib tetapi perlu juga disertakan semua dokumen seperti tahun2 lalu. Senarai nama murid yang tidak membuat pembayaran tambahan perlu dilampirkan walaupun ia tidak melibatkan ABT. Audit juga tak mahu bayaran tambahan itu di lumpsum kan tetapi perlu diperincikan seperti pakej tahun 2008 kerana dia maklumkan ada sekolah yang berbuat demikian. Bantuan PIBG juga perlu dinyatakan dalam mesyuarat agong PIBG. Kalau tak dinyatakan, boleh juga dalam mesyuarat JK PIBG. Maklumkan pecahan perbelanjaan bantuan PIBG tersebut dalam minit mesyuarat tersebut.
Rumusannya, apabila kita menghantar dokumen tersebut mereka akan fokus terlebih dulu kepada PIBG. Diharap rakan2 mengambilkira perkara ini sewaktu nak menghantar dokumen audit nanti.

4 komen:

terima kasih faris, sekolah aku kena 2 kali interim pada bulan dia lalu, satu dari ppd satu dari odit pahang..beres..kau cakap tu memang betuii

ye la faris, nt aku bagi tahu kat PT aku, anyway TQVM!

tk faris. nanti aku suruh pt siapkan senarai pelajar yg tak bayar byrn tmbhn.

KK,
So, kena berhati2 dan sentiasa double check.

YBS,
Semak awal2 Cop. Supaya tak terlewat nak buat pindaan.

MPMN,
Listkan cepat2.