Tuesday, September 1, 2009

Banyaknya Assignment Nak Hantar!!!!



Memikirkan ada 5 assignment yang nak disiapkan dan dihantar memang memeningkan kepala. Walau apapun ia mesti disiapkan. Pening dan pening dan pening..... Stress???? Memang stress.... Bak kata rakan2 yang memeningkan kepala kerana ianya banyak dalam bentuk syair. Syair???? Apa itu syair??? Itulah istilah yang digunakan bagi bahan dan petikan dalam bahasa Inggeris yang terpaksa difahami, diterjemah dan diulas. Kalau kerja tu 5, dah jadi 10 kerana sekali ganda usaha perlu diberikan.

Anda boleh!!!! Anda boleh!!!! Aku boleh!!!! Insya-Allah boleh.

22 komen:

memang faris boleh! dalam sibuk belajar pun, faris boleh memberi banyak info dan tips kepada kita semua. thank you very much.

U must belief that u can make it Faris!! Be strong and work smart ye! I think cartoon tu betullah dan it is definitely ditujukan pada u tau. But bila i tumpang baca i pula yang terperasan dan bermotivate. All the best Faris.

Aisyah,
TQVM atas galakan kerana ia memang menaikan semangat saya.

Ita,
Sambil buat assignment ni sempat juga jengah blog. Entri ini sebagai motivasi kepada diri sendiri dengan tujuan menaikkan semangat sendiri dalam keadaan tertekan.
Bila U nk join? Jomlah, bukannya susah sangat cuma bila ambil mood coursework ni memang kena buat banyak assignment. Kalau mood tesis tu, paper dia kurang sikit sebab tesis melibatkan 18 kredit sedangkan projek hanya 6 kredit.
Kalau U dah terasa teruja dan terperasan, ayuh Ita join saya.

faris
botaklah kepala kau...sekali kau berulang 10 helai hilang rambut kau...[ gurau jer] ries...semoga kau cekal..sebab kata dr lim...siapa yang cekal dia yang akan selamat dalam perjuangan...terus kan ries...aku tengah konfius...jumaat ke JPN

go faris go.....u can do it!!!!

KK,
Lain bunyi aje ko tu. Jgn tak jadi sudahlah. Kalau ko ke JPN tu, kirim salam aku pada Razali dan Tajuddin.

Cop,
TK atas sokongan dan dorongan.

faris...dont worry. u can do it!! teruskan . jangan pandang belakang... Jacky Chan Kajang boleh buat . jon.

jgn putus asa,lu memang boleh,semua kita memang boleh.nak tak nak saja....?

alang2 seluk pekasam biar berendam terus faris. teruskannnnnnnnnn usaha mu.

faris, banyak sangat ke esaimen hang. bg je kt usop tolong buatkan. dulu die ambik kontrak buat website masa di IAB...

Jon,
Terima kasih atas sokongan. Kalau kau ada, boleh juga terjemahkan artikel bahasa Inggeris tu untuk aku. Nama dah macam orang putih, mesti boleh buat terjemahan. Gurau2 aje Joni.

Tok Lebai,
Sekarang ni memang dah berendam pun, bukan seluk menyeluk lagi. Kata orang dah azam nak tamatkan dan tak mahu berhenti separuh jalan. Usaha akan diteruskan Tok Lebai.

Anonymous,
Yusof Sipan bukannya nak menolong sekarang ni. Dia sibuk sangat dengan dunia dia sekarang. Dia dah tak main kontrak2 ni.

faris , kau email je artikel tu kat aku. nanti aku tolong terjemahkan.free.

ko mesti blh buat pyalah. bhs ing bknnya susah pun. harung jelah. org kpg semua dah tahu.

Jon,
kalau ada softcopy ok juga. masalahnya hardcopy. lecehlah nk kena scan dulu. klu ada assignment lain, nanti aku email minta tolong.

Francis Light,
bila dah senang dan orang kampung pun tahu, itulah sebabnya PPSMI tak diteruskan sebab semua dah pandai. He he he....

Faris,
We are here to give you full morale support.Rakan-rakan adalah menjadi inspirasi Faris masa ini.Saya juga mendoakan agar Faris dapt menyiapkan tugasan dengan baik.Saya tahu Faris boleh lakukannya. Go Faris go.Semangat mesti kuat.Perjuangan perlu diteruskan.

Semakin payah semakin bernilai..Saya duk tengoh fening gak ni.. sabtu ni jumpa pensyarah bentang tajuk yang di pilih. Saya ada beberapa senarai tajuk tapi macam tak umph je.. kadang tajuk kena sesuai dengan jiwa gak barulah kajian tu semangat kit. tulun..tulun..

Anas,
TQVM for your morale support.

Rosnah,
Tajuk yang dipilih biarlah yang boleh dijadikan rujukan oleh orang lain berkaitan isu-isu yang hangat dan semasa. Kalau nak mudah, kena pilih tajuk yang orang dah buat dan cuma expand aje kajian tu sesuai dengan perubahan masa sekarang. Good Luck to you.