Thursday, April 16, 2009

Bengkel Konfigurasi Rangkaian Makmal Komputer

Aku dan rakan telah berjaya mengadakan bengkel untuk guru penyelaras makmal komputer dalam zon PKG Bangi. Walaupun tempoh 2 hari pada 15 & 16 April adalah terlalu singkat dan tidak mencukupi tetapi dirasakan cukup untuk bekalan ilmu bagi mereka menyelesaikan masalah makmal komputer sekolah masing2.
Itulah khidmat dan ilmu yang boleh aku kongsi bersama dengan mereka yang memerlukan dengan harapan ia akan membantu mereka.

3 komen:

Best la kursus camtu. masa wat first degree dulu ada belajar wat network LAN tu. jenis networking- teori banyak tapi lepas hbs je subjek tu tak praktikal dan tak ada peluang utk aply.Kalu ada kursus camtu saya berminat atleast boleh refresh balik ilmu. lagipun ICT ni bergerak pantas ilmu tu kena update selalu. tahniah...

Rosnah,
Bengkel tu saya design sebegitu. Apa yang penting kena hands-on, kalau tak cikgu2 tak dapat rasa dan faham cara buat. Ilmu ni bukan belajar di universiti tetapi dari pengalaman dan pendedahan serta minat. Kalau sekolah2 di daerah Rompin nk buat pun boleh, lagi bagus saya boleh balik kampung.

faris aku mnt nak buat. berapa kos kena byr. boleh cite sikit apa pengisiannya.