Friday, March 6, 2009

Balik Kampung

Hari ini aku baru sahaja tamat menghadiri kursus designing powerful presentation using ict for leaders di IAB. Banyak perkara2 baru yang aku peroleh dari kursus ini walaupun aku sudah berkemahiran tinggi. Apa yang baru ialah teknik2 dan tips2 penyediaan presentation yang berkesan melibatkan elemen CASPER. Kalau ada yang nak tahu bolehlah datang berguru dengan aku pula.
Esok aku akan memulakan perjalanan bersama keluarga untuk pulang ke kampung kerana majlis perkahwinan emak saudara aku di Endau pada hari Ahad nanti. Perjalanan balik ke Rompin memang agak panjang dan anak2 aku selalu mengeluh juga kerana terpaksa duduk lama dalam kereta. Apa nak buat..... demi hubungan silaturahim dan kekeluargaan terpaksa tempuhinya jua. Hubungan kekeluargaan adalah satu hubungan yang murni dan perlu diutamakan kerana masyarakat masa kini kian melupakannya dalam mengejar tahap ekonomi yang cemerlang. Kepada rakan2, ingatlah bahawa hubungan kekeluargaan seperti peribahasa air dicincang tak akan putus memerlukan kita menghayatinya agar anak2 kita akan menyambung tradisi ini yang kian dilupakan. Bukannya majlis yang diutamakan. TK.

6 komen:

esok kena kena teh kedai usop. faris.

kalau pekena kopi 434 lagi baikkk....

akum.cikgu faris,kalau ada bahan conference tu tolong emel kt saya boleh ke, saya kena buat port folio,selain buat ulasan buku kepimpinan,kena cari forum dan conference isu2 management n administration. ataupun ada ie adressnya? apa2 bahan pun kalau cikgu faris tak keberatan emel ke rosnahyunus@yahoo.com.sg. tq.

Sop,
Hari Isnin nanti boleh pekena teh tarik.

Tukang Sampok,
Kopi 434 tu kat Muar aje. Kau dari Muar kena datang ke Rompin tempat kau mula posting dulu dan sama2 pekena teh tarik atau kau bawa sekali kopi 434 tu.

Rosnah,
Bahan2 secara detail tu tak ada, just nota2 ringkas powerpoint. If U want it, I can send an email to U.

TQ.

Kursus yang engkau hadiri tu memang baik. Kalau dapat disebarkan kaedah penggunaan ICT tu lagi baik. Atau sekadar keedah biasa je . Guru sekarang dah mula bosan dengan power point gitu je. Mungkin kena gabung beberapa media lain. Ni yang kawe tengah nak kaji.
TQ