Sunday, March 29, 2009

Hari Minggu

Aku memenuhi masa terluang pada hari ini dengan ke Low Yatt Plaza selepas Zohor. Sepanjang perjalanan keadaan lalu lintas agak lengang dan ia berbeza apabila aku mula memasuki Jalan Imbi. Sudahlah jalan sesak dan ditambah pula kawasan tempat letak kereta penuh. Apabila aku memasuki Low Yatt Plaza, keadaan dalam plaza tersebut amatlah sesak dengan manusia yang menghabiskan masa hujung minggu di plaza ini. Tujuan aku hanyalah untuk menghantar komputer saudara Yusof Rompin untuk dibaiki. Setelah memasuki plaza ini aku mengambil kesempatan meninjau teknologi IT terkini dan bertanya harga laptop yang terbaru kerana anak sulong aku berhajat untuk membeli sebuat laptop. Pelbagai pilihan telah dilihat dan terpulanglah kepadanya untuk membuat keputusan dan setelah diputuskan barulah boleh pergi beli. Ini boleh dilakukan sewaktu aku pergi mengambil komputer saudara Yusof yang sudah siap nanti dalam tempoh seminggu.
Apa yang hendak aku highlightkan disini ialah keadaan ekonomi yang dikatakan merosot sebenarnya tidak meninggalkan kesan mendalam kepada rakyat Malaysia. Ia memberi kesan kepada negara barat dan rakyat negara kita tidak merasai kesannya.

1 komen:

mcm mane pulak kemerosotan ekonomi global tidak menjejaskan kebanyakan rakyat Malaysia ek?